lunes, 3 de febrero de 2014

REFLEXIÓ FINAL CARPETA D'APRENENTATGE



La reflexió que presentaré a continuació estarà constituïda per sis punts que són els següents:

1.    PLE (Symbaloo)
2.    Creació de continguts multimèdia
3.    Habilitats per a la gestió d’informació
4.    Conexió amb els altres
5.    Utilitat dels aprenentatges adquirits
6.    Valoració del meu aprenentatge


1-    PLE (Symbaloo)

L’eina del Symbaloo és un recurs que té una gran funcionalitat per a la gestió de widgets, de manera que es pot classificar segons les temàtiques que volguem o necessitem, és a dir, tant en l’àmbit professional o formal com personal.

En el cas d’utilitzar-la per a la assignatura ha estat la de crear un espai dedicat a l’àmbit educatiu (formal), un altre de personal (informal) i també de notícies.
L’àmbit formal està destinat a aquells recursos que empram que estan relacionats amb la UIB, per recerca d’informació... l’àmbit informal per aquelles pàgines web que solem utilitzar freqüentment com poden ser les xarxes socials i correus electrònics. Finalment, amb l’apartat de notícies he inclòs premsa digital i també la pàgina web de la Conselleria d’Educació de les Illes Balears.

El Symbaloo com que és un recurs que disposa d’una prestació de gran utilitat, a mesura que ha anat avançant el curs, he anat afegit noves pàgines web, sobretot en l’apartat acadèmic a la vegada que feiem noves pràctiques i utilitzàvem nous recursos que desconeixia o que trobava interessants i que creia que podria utilitzar en el futur com a docent.


2-    Creació de continguts multimèdia

La creació dels diferents continguts i recursos educatius per a l'educació primària que he realitzat en aquesta assignatura m'ha permès obtenir una base sòlida pel meu futur professional com a personal docent , ja que, personalment crec que, aquest tipus d'activitats són imprescindibles de cara a crear recursos motivadors i que parteixen dels interessos dels nostres discents, i més actualment en aquesta societat digital en què ens trobam .

En quant a  la valoració dels coneixements i habilitats que he obtingut per a la realització d'aquest tipus de continguts , han estat satisfactoris. Demostrant així , per exemple, en la creació de contingut multimèdia o activitats interactives, ja que mai havia treballat amb aquest tipus d'eines , per la qual cosa amb el seu ús , he aconseguit crear una forta base en la qual fomentar els meus futurs treballs.

Cal destacar que aquest treball no queda aquí ja que tot el realitzat anteriorment només és una simple base que necessita ser polida amb més treball, recerca i innovació .

Les eines que hem fet servir per a la realització d'aquestes activitats han estat:
-         Audacity per tal d'editar el nostre àudio.
-         Microsoft PowerPoint destinat al disseny de les presentacions.
-         Microsoft Movie Maker per a l'edició de vídeos.
-         GoAnime ! per a la realització del contingut multimèdia.
-         HotPotatoes per a la realització de les activitats interactives.





3-    Habilitats per a la gestió de la informació


En quant a les habilitats i estratègies que he aconseguit per gestionar la informació durant aquest curs, han augmentat, ja que personalment, em considero una persona molt meticulosa a l'hora de cercar, analitzar i seleccionar la informació procedent d'Internet i cada vegada li donc més importància i em fixo més en aquest aspecte. 

Per realitzar aquesta gestió d'informació, entre altres serveis, ja utilitzava els canals RSS per rebre informació específica d'alguns serveis, com són el cas de diaris nacionals o revistes especialitzades.
A part d'aquests serveis per rebre informació , gràcies a una formació en motors de cerca especialitzats , com és el cas de " Google Acadèmic”, m'ha permès realitzar recerques amb un cert rigor científic.

Finalment, gràcies a l'ús de marcadors com Delicious m'ha permès gestionar i emmagatzemar diferents fonts d'informació així com també classificar-la.




4-    Connexió amb altres


Personalment, aquest és un dels punts que més volia destacar per la seva funcionalitat i el seu valor per a una futura tasca docent.

Aquest tipus d'estratègies com són l'ús de xarxes socials educatives , com és el cas de Edmodo, ens obri un gran camp d'interaccions socials entre iguals i professor-alumne.

Amb vista al nostre futur laboral i atenent a la societat en què vivim, veig imprescindible l'ús d'aquest tipus de xarxes socials , ja que possibiliten una millor relació entre professor-alumne, podent així penjar diferents recursos, transmetre missatges, fer aportacions o anotacions, etc; de manera que també pugui tenir accés els pares per atendre a l'evolució acadèmica dels seus fills .
  
Les eines que he fet servir per a la connexió amb altres han estat:
-         - Edmodo
-         - Twitter
-         - Blogger




5-    Utilitat dels aprenentatges adquirits

Al llarg d'aquest apartat , faré una valoració sobre els meus aprenentatges adquirits sobre l'ús de les TIC i de les possibles transferència a l'Educació Primària .

Pel que fa referència a la primera part , personalment crec que tinc una forta base quant a l'ús de les TIC . Al llarg de la meva trajectòria formativa , he participat en alguns cursos que han possibilitat augmentar el meu bagatge cultural pel que fa a tecnologies de la informació, però com que es desenvolupen noves aplicacions i utilitats m’havia quedat una mica estancada, però gràcies a haver cursat les dues assignatures del Grau d'Educació Primària, tant en primer any com a segon, han possibilitat que conegués un ampli ventall de recursos, coneixements, novetats o eines que fan referència a les tecnologies d'informació, és a dir, fer-me més competent digitalment, i ampliar el meu camp d'actuació en l’àmbit educatiu.





6-    Valoració del meu aprenentatge
Com s'ha descrit en apartats anteriors , aquesta assignatura m'ha ajudat a conèixer i augmentar el nombre de recursos per destinar a la meva tasca com a futur docent d'Educació Primària .

L'edició de vídeos , la creació de material multimèdia, edició d'àudios, tot aquest aprenentatge és realment significatiu, ja que totes aquestes eines es poden transferir a la realitat docent, de manera que realment valoro molt aquest ensenyament de les bases de la creació d'aquest tipus d'activitats.

També, faig especial menció al descobriment de xarxes socials docents, crec que són una eina molt important pel que fa a la relació entre professors i entre professor-alumne, encara que actualment no ho valorem tant, en un futur quan estiguem en aquesta realitat, vull pensar que estarem comunicats amb aquest tipus de xarxes, ja que d'aquesta manera la comunicació entre companys docents serà molt més fluida i recurrent, potenciant així el treball col·laboratiu entre iguals i un millor procés pedagògic per als nostres futurs alumnes. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario